Inderdaad goed om hier in project van te maken. Hoewel dit onderwerp al enige jaren op de agenda staat en genoemd wordt in de gebiedvisies Lunetten, Maarschalkerweerd, de vier Lunetten, en nu enkel nog om verkenning gaat is het wel zaak mee te verkennen om tot een gewenst resultaat te komen. Ik zag o...
lees meer
Hallo, Dit project triggert mij met een vraagteken. Heb nog niet alles gelezen, maar ik dacht dat we met ons nieuwe station en de Uithoflijn voorlopig wel uit de voeten konden in Utrecht. En een HOV ? Anyway ik ga het lezen en volgen
In juli hebben Sara en ik, op uitnodiging van het bestuur BOL kennisgemaakt met de omgevingsmanager van U-ned. Wij vooral gesproken over de onwenselijkheid van de aangegeven route van een eventuele bus of trambaan door Park de Koppel, of door ander groen van de wijk. De inbreng van bewoners tijdens b...
lees meer
Eens dat een route door het park onwenselijk is. Maar de hier voorgestelde route is minstens zo onwenselijk. Zeker omdat de tram nu door de wijk komt te liggen. Veel dichter bij huizen dus. BOL schrijft zelf in hun brief: "Daarnaast is het onbegrijpelijk dat er een geluid (en trillingen) producerende...
lees meer
Deze verschillen in tekeningen is ook ons opgevallen en hebben daar vragen over gesteld. De antwoorden zijn ook niet hard. Het lijkt er op dat er nog keuzes zijn, en ook voorkeuren. Jouw vraag leg ik voor aan de omgevingsmanager van de MIRT verkenning.
Op de website van architectuurcentrum aroarta staat een mooie blog over de waarden van Lunetten en welke rol deze zouden moeten/kunnen spelen bij de mogelijke toekomstige gebiedsontwikkeling. Mooi leesvoer:
Een woonervenparadijs met stedelijk knooppunt Ontwikkelen met oog voor gebiedsidentiteit
Gerda Bultstra